Az önálló bírósági végrehajtóval, végrehajtó-helyettessel, vagy a végrehajtójelölttel szembeni panasz benyújtását követően a Kar megvizsgálja a panaszt, és megteszi a szükséges intézkedéseket, a panasz alapossága esetén pedig meghatározott intézkedések megtételére van lehetősége.
A Kar a panasz érkezésétől számított 5 munkanapon belül megvizsgálja, hogy a panasz elbírálása nem tartozik-e a tartalmánál fogva a bíróság vagy más hatóság hatáskörébe továbbá, hogy szükséges-e a panasz kivizsgálása érdekében a panaszost felhívni a panasz kiegészítésére.
(Ha a panasz elbírálása bíróság vagy más hatóság hatáskörébe tartozik, azt az eljárás lefolytatására hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróságnak vagy más hatóságnak, ha az végrehajtási kifogásnak minősül, az eljáró végrehajtónak küldi meg a Kar azzal a felhívással, hogy tegyen eleget a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Vht.) 217. § (2) bekezdésében foglalt kötelezettségének. Ebben az esetben a panasz megküldéséről és a panaszos jogairól, kötelezettségeiről a panaszost haladéktalanul tájékoztatja.)
A Kar a panaszt főszabály szerint annak kézhezvételétől számított 30 napon belül köteles kivizsgálni, ez a határidő 45 nap abban az esetben, ha a panasz – 15 napos határidőn belüli – kiegészítésére hívta fel a panaszost. Ha a kivizsgálás előreláthatólag hosszabb ideig tart, erről a panaszost az eljárás meghosszabbítása indokainak egyidejű közlésével tájékoztatni kell. Az eljárás meghosszabbítása azonban a 60 napot – ha a panaszosnak a panasz kiegészítésére vonatkozó felhívására került sor, akkor a 75 napot – nem haladhatja meg. A panasz kivizsgálását a Kar felfüggeszti, ha az végrehajtási kifogásnak minősül, a felfüggesztés pedig a végrehajtási kifogásnak a bíróság általi elintézéséig tart, amelyről a panaszost a Kar értesíti. A felfüggesztés időtartama az eljárási határidőbe nem számít bele.
Ha a panaszos a panasz kiegészítésére vonatkozó felhívásnak határidőben nem tesz eleget, a Kar mellőzheti a panasz vizsgálatát.
Ugyancsak mellőzhető a korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos által tett ismételt, valamint az azonosíthatatlan személy által tett panasz vizsgálata, de nem kell vizsgálni azt a panaszt sem, amelyet a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított 3 év után terjesztettek elő.
A panasz előterjesztéséről a panaszoltat is tájékoztatni kell, ha pedig a panaszt a végrehajtó-helyettessel vagy a végrehajtójelölttel szemben terjesztették elő, akkor az őket foglalkoztató végrehajtót is. A Kar a panasz alapján a panaszolttól 3 munkanapon belül írásbeli tájékoztatást kér, vagy személyesen hallgatja meg a panaszoltat, továbbá felhívhatja a panasszal érintett intézkedésére vonatkozó ügy iratai vagy az ügy iratai másolatának megküldésére. A panaszolt köteles 3 munkanapon belül írásbeli észrevételeit megtenni az elektronikus kézbesítési rendszer útján és jogosult a meghallgatását kérni a Kartól. Ha a panaszolt e tájékoztatási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, akkor a késedelmes napok száma a panasz kivizsgálásának határidejébe nem számít bele.
A panasz kivizsgálása az iratok áttanulmányozásával, a Kar nyilvántartásaiba történő betekintéssel, a panaszoltak jegyzőkönyvbe foglalt meghallgatásával történik. A Kar a panaszost is meghallgathatja, ha azt a panasz tartalma szükségessé teszi. A Kar a panasz elbírálásáról írásban értesíti a panaszost. Az értesítés tartalmazza a panasz és az arra tett végrehajtói nyilatkozat rövid összefoglalását, valamint a tájékoztatást az intézkedésről vagy annak mellőzéséről, továbbá a döntés indokait. Az értesítésben tájékoztatni kell a panaszost az ügyre vonatkozó egyéb jogairól is.
Ha a panaszos nem ért egyet a panasz kivizsgálásának eredményével, akkor az értesítés kézhezvételét követő 15 napon belül felülbírálati kérelemmel fordulhat a Kar hivatali szervének vezetőjéhez. Ha a felülbírálati kérelem megalapozott, akkor a Kar hivatali szervének vezetője 30 napon belül megteszi a szükséges intézkedéseket, míg az alaptalan felülbírálati kérelmet elutasítja.
A felülbírálati kérelem elbírálásával szemben további jogorvoslatnak nincs helye.
A panasz akkor alapos, ha a vizsgálat megállapításai a panaszban foglalt sérelmezett intézkedéseket vagy az intézkedések hiányát részben vagy egészben igazolják.
A panasz alapossága esetén a Kar:
A weboldal általános tájékoztatást ad ügyfeleinknek a végrehajtási eljárásokról, a végrehajtói árverésekről. Bemutatja a végrehajtás során alkalmazott főbb jogszabályokat és választ ad pár olyan kérdésre, amiket gyakran kérdeznek tőlünk ügyfeleink.
Net Világ Technology © 2014 - 2021. Minden jog fenntartva! Net Világ Technology Szerzői jogvédelem alatt álló oldal. Az oldalon elhelyezett képi anyagok, arculati és tartalmi elemek (pl: betűtípusok, gombok, linkek, ikonok, kép, grafika, logó stb.) felhasználása, másolása, terjesztése, továbbítása - akár részben vagy egészében - kizárólag a Net Világ Technology előzetes, írásos belegyezésével lehetséges.
© Net Világ Technology Edit Weboldalkezelő Webalkalmazás © 2014 - 2024.